مجله علمی - تفریحی
گرداوری برترین ها در این وبلاگ

"مرجان تی وی" شرکتی رسانه ای است که شبکه "من و تو 1" به آن وابسته است. "مرجان تی وی" را کیوان و مرجان عباسی، زوج ایرانی مقیم بریتانیا راه اندازی کرده اند. آن ها با وجود درخواست های مکرر، از مصاحبه با رسانه ها دوری می کنند.

مریم مدین مدیر اداری "کلاروس دیزاین" شرکت مسئول از تبلیغات شبکه "من و تو 1" می گوید که خانواده عباسی به دلیل "ویژگی حساسیت برانگیز فضای رسانه ای ایرانی" در حال حاضر با کسی مصاحبه نمی کنند. او در عین حال تاکید کرد که "من و تو 1" به پخش برنامه های سرگرم کننده برای مردم ایران" با وجود فشار ها ادامه می دهد.

برای شناختن مسائلی که برای حکومت ایران حساسیت برانگیز است، لازم نیست جای دوری برویم. همین برنامه "بفرمایید شام" که در آن شهروندان ایرانی، مهارت خود را در آشپزی به نمایش می گذارند و برای دریافت جایزه نقدی با یکدیگر رقابت می کنند، از جمله این مسائل حساسیت برانگیز است.

به جز این که مردها و زن ها در برنامه با یکدیگر برخورد راحتی دارند و زنان حجاب بر سر ندارند، به نظر نمی رسد برنامه دارای ویژگی مشکل سازی برای جمهوری اسلامی باشد.
چهار ایرانی بر گرد میز شام می نشینند و در حالی که به زبان فارسی از هر دری سخن می گویند، غذاهای سنتی ایرانی که از آن بوی برنج و زعفران به مشام می رسد را می خورند.

چنین صحنه هایی را در ایران به وفور می توان دید، اما آن چه که از آن سخن می گوییم، برنامه ای است که در اروپا به تصویر کشیده شده و از راه امواج ماهواره ای، برای ایرانیان پخش می شود .

گویا برنامه "بفرمایید شام" تلویزیون فارسی زبان "من و تو 1" که در حقیقت نسخه ایرانی برنامه "بفرما با من شام بخور" بریتانیایی است، از زمان راه اندازیش در سال 2010، از یک سو میلیون ها بیننده به خود جذب کرده و از سوی دیگر، حکومت اسلامی در ایران را خشمگین کرده است.

محمد (25 ساله) از شهر اصفهان که به سوالهای سایت "میدل ایست آنلاین" از راه اینترنت پاسخ داده، می گوید: "من و تو 1 از لحاظ فرهنگی به ما نزدیک تر و برنامه هایش سرگرم کننده تر است. برنامه ها به گونه ای است که گویا خودمان را در تلویزیون می بینیم. حتی مجریان شبیه ما هستند."
رنامه تلویزیونی دکتر کوبی
یک برنامه خبری کمدی در شبکه "من و تو 1" که آن را یک میمون کارتنی با نام "دکتر کوبی" اجرا می کند، حتی بینندگانی که از نزدیک سیاست را دنبال نمی کنند، به خود جذب کرده است. دکتر کوبی از همه سیاستمداران ایرانی و غربی انتقاد می کند و از روشی خنده برانگیز بهره می گیرد. او معمولا تصاویری از هواداران کودکش دریافت می کند.

شبکه "من و تو 1" مسابقه ای برای خوانندگان با نام "آکادمی خوانندگی گوگوش" پخش می کند که تا کنون فصل سوم خود را پشت سر گذاشته است. این برنامه با اسم گوگوش، خواننده و بازیگر ایرانی که در دوره رژیم شاه شناخته شد و اکنون در خارج زندگی می کند و به اجرای برنامه می پردازد، نامگذاری شده است.

آمار "من و تو 1" حاکی از آن است که در پاییز گذشته، بیش از 4میلیون بیننده، به خواننده محبوب خود در برنامه آکادمی گوگوش رای دادند. آخرین قسمت از برنامه را حدود 140هزار نفر بر روی شبکه یوتیوب مشاهده کرده اند.


ارسال در تاريخ جمعه 8 ارديبهشت 1391برچسب:, توسط ارمین